Älskade rutor!

Vilken fin dag vi haft!
Är tillbaka på jobbet efter fyra veckors ledighet, det är ju ljuvligt med semester men jag kan också tycka det är härligt att komma tillbaka och komma in i vardags lunket!

Idag tänkte jag visa våra nuvarande köksgardiner, sydda av mig!

 Lavendel lila, rutiga...

  och alldeles underbara!

Om det är för att jag sytt dem själv eller för att rutor ligger mig varmt om hjärtat vet jag inte, super söta är dom i alla fall, ska tilläggas att de är de enda gardiner jag sytt själv (med lite handledning av min kära vän Emma) därav denna självgodhet;)

Nu är det ju så att fönsterna i huset är smalare, vilket betyder att antingen syr jag in de här gardinerna, eller så syr jag nya... vilket jag såklart kommer göra:) 

 Nya rutor i beige!

Men då är ju frågan, vilken typ av hissgardin jag ska sy, har ett burspråk med tre fönster och väljer mellan dessa två modeller...


 söta..




 eller enkla, stilrena...


Det tål att tänkas på!

Kom gärna med tips och idéer, det mottages varmt!

Nu ska jag surfa runt för att få lite inspiration inför morgondagens projekt.

Ha det gott! 

P.s som vanligt stämmer inte tiden alls, försöker fixa till klockan, men det vill sig inte riktigt!!!;)

Kommentarer

Populära inlägg