Hjärtan! (för de pysselsugna:)

Lerhjärta


Hej vänner!

Idag har jag degat!:)
Var ju på panduro och köpte fimolera igår, hjärtan att hänga i framtida granen skulle det bli. Först var tanken att jag skulle använda mig av pepparkaksformer som mallar, men det gick inte! Det beskyller jag Willys för, de hade inga!;) ( och våra här hemma var för stora;) )
Fick göra en egen mall...


Mall av bakplåtspapper.


Jag knåda lite lera i taget, sen skar jag ut hjärtat.

Gjorde hål för upphängning, sen in i ugnen 110 grader ca 30 min.

Fäst några fina band i sen är de redo för att hängas upp!

Kul var det! Har en lersats till som jag ska göra något av framöver, får se vad det blir.. Ska köpa nya fina band och hänga i också antagligen på Smultrongården! De har ju Julmarknad tors - sön för den som är sugen på lite julmys.

Nu ska jag leta fram mina fina glöggmuggar, sen ska jag sätta mig framför tvn, dricka glögg och mysa. 

En jätte trevlig kväll önskar jag er alla!

Kram kram

Kommentarer

  1. Såååå himla fina!!!! Jag var också pysselsugen idag och gjorde hjärtan av metalltråd och pärlor. Imorgon ska jag på stan och hitta fin fina band, medans tösen är på dansträning=)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. åh va fina ! Va duktig du är =)
    Mitt pyssel ikväll blir att spraymåla alla mina loppisfynd från idag =)

    KRAMAR

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg