Julstämning!

Hej på er!
Idag har jag haft riktig julstämning i sinnet, känner mig glad och förväntansfull inför allt julmys vi ska ha de närmsta dagarna.
Är nästan mest lycklig över att jag är ledig dagen innan julafton, jag brukar alltid jobba då men i år har jag unnat mig att vara ledig;)
Vi firar jul hemma hos oss och eftersom vi har knytis så känner jag mig inte nå stressad över all mat som ska göras ( har ju en fantastisk mamma och en underbar svärmor som fixar det mesta av maten:)).
Vår Julafton brukar bli lugn och väldigt mysig, det tycker jag om:) Sen träffar vi släkt och vänner i mellandagarna och då brukar det gå i ett;)
Hur firar ni Jul?

Idag när jag kom hem så gjorde jag lite julfint i mitt pyssel/avlastningsrum. Innan vi flyttade in så hade jag stora planer för det här rummet, det har jag fortfarande men har fått inse att andra saker prioriteras först:)









Som ni ser i spegeln så är det ingen ordning alls, men jag har bestämt att det får vara så just nu, allt behöver inte vara perfekt, så det så;) 

Imorgon kommer granen. De senaste åren har jag bara haft silver kulor i den men i år funderar jag på tillsätta några röda... vi får se, kanske ångrar mig i sista stund;)

Nu mina vänner blir det kaffe, rocky roads ( beroendeframkallande!!!) och soffhäng!

Ha det gott!

Kram kram 

Kommentarer

  1. Det låter som ni kommer att få en bra jul =)
    Kramkram på dig denna onsdag!

    SvaraRadera
  2. För mig gäller samma sak, måste bara inse att det går inte att hinna med ALLT innan jul. Och å andra sidan, vilka MÅSTE prompt ner i källaren och att se om allt står i perfekt ordning där, eller alla andra ställen som man kan stuva undan saker på;-)
    Har börjat med lite julgodig, de där rocky road måste jag ju bara göra.
    Ha en riktigt bra dag, nu ska jag STÄDA för from idag har jag JULLEDIGT tom 9 januari, tjoho!!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig blogg!
    Jag är oxå ledig nu fram till jul & det känns så skönt! Är extra glad för att jag även i år kan vara med på barnens julavslutning:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Åh, va mysigt med lite julstämning i sinnet. Det är ju det som gör det lite extra mysigt. Hyacinter är ju bara för fint.. och de hjälper verkigen till att skapa julstämning både vad gäller utseende och doft.

    Ha en fin dag.
    Kram Amanda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg