Nya blommor!


Hej på er!

Nu är härliga fredagen här! Är ju ledig dessutom så det kan ju knappast bli bättre:)
Idag har jag en riktig mysdag framför mig. Inget planerat för än ikväll då vi ska på middag hos mina föräldrar. G har åkt till jobbet en sväng, all städning gjordes igår och vädret är sisådär:) Alltså kan jag sitta här och blogga med gott samvete en stund;)

I Onsdags så stannade jag till på blomsterlandet efter jobbet. Uteblommor och krukor var mitt mål.
Nu är det ju så att allt som oftast i såna här lägen kommer fröken "vela hit och dit" fram! Jag kan helt enkelt inte bestämma mig för vad jag ska ha, skitjobbigt faktiskt:) När jag väl hade bestämt mig för vilka blommor jag skulle ha så var det dags för krukor, hm... kunde inte bestämma mig så jag gick till kassan och kände mig rätt så irriterad, väl där pratade jag med kassörskan och hon sa att jag fick vänta med att ta ut blommorna tills det blir varmare, vilken lättnad! Då slapp jag ju välja krukor och gick därifrån glad för mina blomsterköp!:) Lite tokig är jag nog:)

I väntan på att få komma ut (och att få krukor;) så står de nu på brickor i pysselrummet.

 






Otroligt vackra stjärnöga! Men jag kommer inte ihåg vad de andra blommorna heter, de som ser ut som ett trasselsudd;) Någon som vet???

Träning är ju något som jag är lite insnöad på just nu, men jag förstår att alla kan ju inte vara det:) Därför tänkte jag göra ett litet inlägg på slutet i varje inlägg som jag kallar Träningsstatus. Då kan man välja om man vill läsa det eller hoppa över det! Smart va??;)

Imorgon kommer förhoppningsvis all jord som vi beställt! Då ska gräsmattan bli klar!

Stor kram till er!

Träningsstatus: 
Jag följer träningsprogrammet, igår blev det både kondition och styrka, 4 km löpning +1,5 km backträning+ styrka.
Idag ska jag byta, kör styrka idag och löpning imorgon.






 



Kommentarer

  1. Åhh vilka fina blommor :)) Ser ut som en form av Lobelia, men jag kan ha fel;))
    Jag är så impad av dig och din träning, kan du komma hit och sparka mig i röva tror du;)) Fast å andra sidan sitter jag vääääldigt sälln still utan far hit och dit och styr lite här och var.
    Ha nu en skön frredag em och kväll!!! vi ska till svärmor och grilla vi=))
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. oj så många inlägg jag missat! Roligt att läsa igenom allt då man äntligen har tid :) Så duktig du är med sockerpaus och träning.. jag borde verkligen ta tag i bikiniformen jag också, det är väl på tiden ;) Kanske jag borde haka på sockerutmaningen :) Kul att inspirera varandra :) Ha en skön ledig dag :) Själv börjar jag mitt nattpass om några timmar och jobbar hela helgen :/ Kramar!

    SvaraRadera
  3. Sofie du är så himla duktig med träningen, tummen upp för dej :) Dina trasselsudds blommor var ju otroligt söta! Får du reda på vad de heter, så hör gärna av dej :) Idag har magsjukan börjat bli bättre så hoppas kunna spendera helgen ute på torpet, håller tummarna på bra väder :) Ha en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vilka härliga blommor, det piggar verkligen upp :)

    Vad roligt att följa din träning!! Jag ska försöka mig på ett litet lätt pass på gymmet imorgon efter min lååååångdragna eländiga förkylning...

    Ha en fin helg tjejen!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Skönt att vara ledig. Har du haft en skön dag?

    Vi kollade på en byrå. Men vi köpte den inte idag. Såg att Entré på stan säljer den också och den var lite billigare där. Ska på stan och luncha med en kompis på måndag så jag ska kolla om de har den hemma.

    Nu ska jag ta och lägga mig. Har haft huvudvärk hela dagen så nu ska jag försöka sova bort den.

    God natt!! :)

    SvaraRadera
  6. Så många fina blommor! Jag har inte varit på Blomsterlandet ännu, väntar nog till nästa helg.
    Följer ditt träningsprogram, duktig du är som ligger i!
    Ha en skön helg!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Ja det ska bli så mysigt när vi kan plantera ute. Men som sagt, det dröjer nog. Måste bli varmare. Trasselsuddarna :) var riktigt söta. Har ingen aning om vad dom heter.
    Ha det fint
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  8. Också en tur till blomster landet :) Ha en härlig lördag kram Diana

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg