Det börjar närma sig...




ADVENT!:)

Hej på er!

Hur mår ni?
Trodde jag skulle ha massor av tid för att blogga den här veckan, men tji fick jag för det;)
Igår och idag har vi haft en snickare här hemma som installerat vår nya köksfläkt mm, men nu är allt klart så ikväll har jag lagat god mat och baka saffransbiscotti, ljuvligt gott vill jag lova!:)

Imorgon har jag en hektisk men mycket rolig dag! Efter jobbet ska vi på Smultrongårdens Julmarknad, sen snabbt hem och snygga till sig för middag och mingel på Julgalan som jag blivit bjuden på av min vän A, eller ja av hennes jobb kanske man kan säga;);) Jätteglad blev jag i alla fall för att hon bjöd med mig!

I helgen fortsätter pysslandet! Bla ska en granbock och en krans tillverkas.

Vad ska ni hitta på i helgen fina bloggisar? 

Kram på er

Kommentarer

  1. Hej hallå du har mycket för dig nu! Kul o bli medbjuden.
    Va fint fat du har.

    Har du sett min fråga ang vad de virkade stjärnorna kostade du köpte på Nice?

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej hej! I helgen ska vi på en tripp söderut, till stora huvudstaden för lite julshopping. Ska förhoppningsvis handla klart alla julklappar på en gång. Får se hur det går. Sen ska ett besök på ikea hinnas med också. Längtar!

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig dag med både julmarknad och julgala du har och se fram emot imorrn!
    Här blir de fullt ös med adventspyssel i helgen, resten av stjärnorna ska fram och så lite mer pynt.
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Heeeej vännen!!
    Så fint arrangemang du gjort. Ja du, tiden vart har den tagit vägen den här veckan???? Har varit på utb hela dan så var man inte hemma förrän halv sex, laga mat, diska, tvätta och fixa godis till julfesten imorgon samt julklapp… Så jag känner som du, swisch sa det!! Så har jag en tös med en svullen hals här just nu… Inte kul, vi får se om hon kan gå imorgon.
    Låter som en massa kul du har på G!
    Hoppas du får en superduperhelg!!!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Haha, ja, ibland bara rusar tiden iväg.
    Men låter som du har en alldeles underbar helg framför dig.
    I helgen kommer J´s pappa, så ska de fortsätta murandet i källaren nu när vi sett att allt verkligen funkar med kaminen, skorsten och kopplingar.
    Så jag får sköta barn, hund och marktjänst här hemma medan de sliter.
    Hoppas du haft en mysig kväll, Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Oj vad du pysslar och fint blir det. Riktigt avslappnande att hålla på.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hallå!

    Låter som du kommer få en härlig dag imorgon!
    Och skönt med ny fläkt.

    Här är allt bra. Trots krasslig son och en väldig bloggtorka.
    Vi skulle ha gäster på lördag men vi har fått avboka då Svante är förkyld. Jätte tråkigt :(
    Så nu blir det en lugn helg istället.

    Ha en super rolig dag imorgon!! Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni får en trevlig kväll :) Så fin adventsbricka du gjort! Saffransbiscotti har jag sett recept på men aldrig ätit..ser dock gott ut, iaf om man gillar saffran som jag gör ;P Om jag orkar ska jag nog baka lite imorrn..får se vad det blir.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  9. Så fint du gjort på fatet! :) Här har jag en lång att göra-lista för helgen, fast en rolig lista! Det blir bakning och fixande inför advent m.m.
    Ha det så trevligt på Galan! kram kram

    SvaraRadera
  10. Hallå i stugan!
    Åhh va massa kul du gör..underbar tid nu innan jul tycker jag med massa skojigheter..:))
    Superfint adventsfat!

    Här hemma blir det..ja gissa..KRANSBINDNING..börjar närma sig Julmingel & Julmarknaden nu!
    Hör att det regnar ute..:(( tur jag har tak att stå under iaf.

    Ha en toppendag söta Sofi
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg