Andra Advent.


Jag har gjort en till stjärna, denna gång av röda kvistar (vet ej vad de heter?:)
 
Gokväller!
 
Redan andra advent, tänk va fort det går!
Här har ni en fortsatt förkyld bloggerska, dock är rösten lite bättre, nu kan jag i alla fall kraxa fram några ord;) Men vet ni, trots förkylning så känner jag mig riktigt pigg!:) Det gillas!
 
Idag har vi trotsat kylan (burr va kallt det varit) och gått på Julmarknad i Wadköping, fullkomligt älskar den Julmarknaden! Miljön är fantastisk med gamla trähus och kullerstensgator. 
Jag har också införskaffat nya hyacinter och planterat om alla julgrupper, det tog sin lilla tid men fint blev det:)
 
Hur har ni firat andra advent?
 
Nu ska vi göra Flygande Jakob - en favorit här hemma:)
 
Stor Söndagskram på er!
 
 


Kommentarer

  1. Idag har vi varit på Marieberg och handlat julklappar. Nu är det bara några kvar, sen är det klart.

    Är du fortfarande på jakt efter en vit julgransfot? Jag såg en fin inne på Nice, formad som en stjärna :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Heeeej vännen!
    Här kommer så ett livstecken från frun;-)
    Hua för tappad röst, det gör jag alltid med när jag blir förkyld och får ont i halsen.. Hoppas det blir bättre. Det bästa är ju att vara tyst, men hur lätt är det liksom;-)
    Så fint hus ni har!!! Ser riktigt mysigt ut där i all snön.
    Stjärnan var riktigt fin, men du måste ha gjort den utan att gör två trianglar va?? Ser avancerat ut och väldigt fin var den!
    Mys ner dig i soffan nu! Jag ska ta ikapp lite här och se vad alla bloggare hittat på den senaste dagarna när jag varit/och är i mina blåa moln;-)
    Sköt om dig!
    Kraaaam Anna
    Ps: vi skulle gifta oss utomlands, men det var inte så lätt, så då tyckte vi att det passade fint på vår 4-års dag istället och sen åker vi ju till Kap Verde i början av februari sen:-)

    SvaraRadera
  3. Sååå fin! :) Skönt att förkylningen är på bättringsvägen!
    Ha nu en fortsatt mysig andra advent! :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fin stjärna du gjort. Gjorde en förra helgen men den blev inte lika fin som din.. Du hade nog kraftigare grenar och det var snyggare!

    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  5. Charmig stjärna du har gjort, och lärkkvistarna är ju bara sååååå fina!!
    Vilken fin OM klänning du fyndat på tradera, helt ljuvlig ju. Jag har också fyndat en hel del Odd Molly plagg där :-)) Ha nu en fin adventskväll!! Kraaaaam Paula

    SvaraRadera
  6. Stackars dig, jobbigt att behöva vara tyst.
    Det har iaf jag svårt för..;))

    Det är fortf lite sjukstuga här hemma, Elma hostar & snorar och vi andra har ont i huvudet & känner oss hängiga, men de har inte blivit värre så jag hoppas de ger sig snart..vill inte bli sjuk..:((

    Åhh va mysigt det låter..:)) Förstår att dom packade ihop lite tidigare, jobbigt att stå still i kylan.

    Ha de så jättebra fina du
    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Vad fint med sockerkaksformen som adventsljusstake. Wadköping är fint alla tider på året. Här blev det ingen marknad idag även fast jag bor så nära. Jag kilade iallafall över och handlade lite gott från bageriet. Nästa söndag får det allt bli en liten sväng:) Kram Maria

    SvaraRadera
  8. De har jättefina julgransfötter i smide på City Gross i flera färger(röd, vit eller svart). Kostar 399kr om jag inte minns fel. Riktigt fina!!

    SvaraRadera
  9. Skönt att du ändå får känna dig pigg trots förkylningen.
    Här snörvlar vi ju också fortfarande men ändå pigga för övrigt.
    Låter som en riktigt mysig marknad.
    Hoppas du fått en riktigt skön start på veckan, Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Julmarknad är det bästa sättet att komma i stämning inför julen!!!
    Hoppas du blir av med förkylningen snart, det är absolut inte kul att vara sjuk såhär i adventstider...så mycket annat man vill göra ju ! :)
    Kramar från ett snöigt Gotland

    SvaraRadera
  11. Hej där hur står de till idag?
    Nu är de inte lika kallt ute o man kan ju njuta.
    Tycker de räcker med både snö o minusgraderna :)

    Va fint du har gjort, gillar lilla stjärnan

    Kram Camilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg