Om att kompromissa.


Bilder från Europa möbler och Jakobssons möbler.
 
Hej hopp!

Sitter och myser framför brasan!
Riktigt, riktigt kallt har vi haft idag, härligt och friskt tycker jag men det gäller att hålla igång när man är ute, så mycket pulkaåkning med barnen har det blivit:)

Ser att många av er haft en fin advent, så mysigt! 

Igår var vi på julklappsjakt, vi ska få matsalsmöbler i julklapp av svärmor så vi har letat och funderat en del, inte helt överens är vi ju heller;) Jag vill ha vitt, vitt, vitt och G vill också ha vitt men mer rustikt och hållbart;) 
Så efter en lång utdragen förhandling (!) så slutar det med en kompromiss, vita stolar och ett bord med vita ben och hållbar ekskiva;) (Och ett vitt vitrinskåp så småningom som jag "förhandlat" till mig!!!;);)

Både jag och G känner oss nöjda (tillslut:), slutet gott allting gott;)

Brukar ni få förhandla om saker eller har ni samma smak och kommer överens om allt?

Ha det gott fina ni!

Kram Sofi



 

Kommentarer

  1. Hej! Va tvungen att kika in på din blogg och se vart du tagit vägen för det stod att du hade skrivit för 2 dagar sedan. Och det stämde ju inte till min glädje =)
    Jadu...vilken bra och rolig fråga...kompromissa...hmmmm. När jag tänker efter får jag som jag vill....väldigt ofta. Iaf när det gäller inredning. Mats har inte så mycket koll och så länge jag låter honom sköta valet av uppvärmning av hus och liknande grejer (tråkiga saker enligt mig) så är vi båda nöjda. Jag vill också ha nya köksmöbler, men kan inte riktigt bestämma mig jag heller. Vill ha vita, men hållbara när man har 2 barn. Får se vad det blir till slut...och när. En hel grupp går ju ändå lös på 6-7 tusen gissar jag.
    Nu ska jag sluta svamla och gå och lägga mig. Bävar för den ISKALLA promenaden till bussen imorgon..minus 27 grader ute nu....men vitt och fint och det knarrar sååå underbart under fossingarna. God natt!

    SvaraRadera
  2. För det mesta är det jag som bestämmer och sambon som utför arbetet.. =) Men visst får man kompromissa mycket. Sambon vägrade bland annat vita väggar på övervåningen vi renoverade så jag fick ju slita mitt hår för att hitta tapeter jag gillade..

    Har vänner som har den gruppen och den är superfin så ni kommer nog bli väldigt nöjda båda två!! En ekskiva kan man ju även slipa och behandla i framtiden om så önskas. Vi har ganska nyss behandlat vår ekskiva med vit hårdvaxolja (ser lite laserat ut kan man säga), hårdvaxoljan är egentligen gjord för golv så den ytan blir otroligt slitstark. Finns en bild på detta hos mig från 30 november men det är en ganska mörk bild så färgen gör sig inte rättvisa..

    Ha det gott! Kram / Malin

    SvaraRadera
  3. Ja det är inte alltid så lätt det där. Min sambo brukar oftast inte ha så mycket åsikter, han brukar överlåta det mesta till mig när det gäller inredning. Det är annat när vi kommer till bilval eller däckköp..;))

    Bestäm du, det blir bra brukar vara hans kommentar!

    Ha en toppendag fina Sofi
    Stor kraaam

    SvaraRadera
  4. Här handlar det nog om att skrika högst ;)
    Haha, nä skämt och sidor, men vi får ofta kompromissa. Sen när man väl är överens någon gång då blir man nästan förvånad.

    Jag är helnöjd med vårt bord, vi har ju ett liknande. Ek är ju dessutom slipbart så om några år när Stella hackat hål i det så kan man ju fräscha upp det lite smidigt ;)

    Ha en mysig Tisdag, Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Heej!
    Det där bordet är så himla fint :) bra val tycker jag!!
    Här har vi ganska så samma smak faktiskt så oftast brukar vi komma överrens, som tur är :)

    Här har det kommit massor med snö i natt? Har det det hos er också? Mysigt tycker jag!
    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Hahaha känner allt igen mig!
    Jag får bestämma de mesta men ibland vill han vara med o då blir man ju lite paff om vi inte tycker samma.
    Jag har ett ekbord i köket med svarta skinnstolar med ek ben.
    Jag viiiillll byta detta men inte mannen.
    Nu har en stol gått sönder i ena benet o jag tycker de är ok att få byta då.
    Men jag skulle även vilja måla bordet men då himlar han med ögonen o säger måla ek!?
    Ja va då billigare än o köpa nytt ju.
    Fast jag kan tänka mig att måla underredet o behålla ek på bordsskivan nu när jag ser dina bilder. Men vita stolar vill jag allt ha. Kan tänka mig såna stolar från Ikea som Annika hade.

    Hmmm ja detta är en följetång. Får se hur de blir.
    Nu har jag ju iaf bytt ut den svarta skänken i köket mot en vit ikea o ska få köpa till en hylla samma serie o ha ovanför så visst han har ju gett sig där :)

    Långt svar till dig, hoppas du orkade läsa :)

    Jo kallt är de allt som attans, mycket kläder på när man ska ut. Fast jag har inga bra vinterskor så de måste nog allt inhandlas snarast.
    Vi har planer på o byta fönster men de får nog vänta nu när de blev såååå kalllt.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Vilken snäll svärmor som ger er så fina och nödvändiga saker! Jag tycker eran kompromiss blev en riktigt "homerun" faktiskt! Och så kan båda sitta och beundra den fina matgruppen över en middag och känna sig stolta över "sitt" bidrag till helheten. :)
    Absolut att man får kompromissa, fast ibland känns det väldigt jobbigt. Jag vet ju att jag vet bäst! :P Men i slutändan blir det nog bäst om båda två får sätta prägel på hemmet!
    Ha en riktigt go tisdag nu! :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Go morron vännen!!!

    Jo vi får nog alla kompromissa ibland, det är väl det som gör att man kan leva i en relation;-)
    Tänk va tråkigt det hade varit om man bara tyckte lika hela tiden ändå..;-)
    Tycker att det var hiiiiimla så fina möbler! Vilken julklapp va!!
    Vi vill gärna ha det där bordet från Kallholmen
    , men ibland får man inse att man måste vänta och kan inte få saker på en gång... Det är jag inte så bra på, men det är däremot min käre sambo. Han får måpnga gånger säga att nu får vi lugna oss med det och spara lite till.. Jag är lite mer NU liksom;-) Men jag vet att det inte alltid funkar.
    Vi ska ju faktiskt åka till Kap Verde och det är ju helt fantastiskt, så om det blir ett bord till påsk istället för nu, så får det ju vra så. Man får ju inse att man inte är miljonär liksom, iaf inte på banken;-) I övrigt känne rjag mig som världens rikaste som har en så fin familj och bor så bra!!!
    Tog en minipaus här, huuuu va rörigt det är. Jag blir småtokig ibland...
    Ha en fin dag vännen!!
    Stor kram till dig!
    //Anna

    SvaraRadera
  9. Vi har inte alls samma stil, men M brukar oftast låta mig bestämma :)

    Va roligt att få nya matsalsmöbler! Jag skulle också vilja ha nytt, men det får vänta... Vi måste prioritera annat, som M brukar säga :)

    Ha det fint!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken snäll svärmor du har :) Snygga matsalsmöbler! Visst får man kompromissa ibland här hemma men oftast tycker han mina inredningsförslag är ok. Så han låter mej styra och ställa med loppis och second hand fynd som ska målas och fixas till då det är jag som gör det :P Mysigt det låter med pulkaåkning! Får nog låna min brorson nån dag och ta en tur i backen :) Mysig kväll önskar jag dig! Kram

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Hoppas du haft en bra dag på jobbet. Jisses vad det har snöat hela dagen.

    Ja, klart vi ska ta en fika! Hur har du det nästa vecka?

    Kraam

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg