Hortensia





Hej!

Tack för alla omtänksamma kommentarer! 
Kl halv tio igår kväll kom han äntligen hem, den förlorade sambon;) Vi pratade i mun på varandra, kramades massor och la oss alldeles försent. 
När klockan ringde i morse ville vi båda ligga kvar i sängen, hade varit så härligt att få en heldag tillsammans men det får vänta till helgen:)

I fredags fick det bli en helgblomma istället för den obligatoriska helgbuketten:)
Har alltid varit väldigt förtjust i Hortensia men lyckas ta död på dem direkt. Nu frågade jag i blomsteraffären och hon uppmanade mig att vattna den två gånger om dagen den första tiden så det gör jag nu och än så länge är den fin:)
Har du någon favoritblomma?

Nu ska jag titta på OS och kika in till er!

Kram Sofi

Kommentarer

  1. Hortensior klarar inte jag heller, lycka till med din :) önskar dig en trevlig kväll, kram

    SvaraRadera
  2. Å vilken underbar färg den där hade!
    Ahhhaaaaaaa... är det så man ska göra. Då ska jag köpa nya å testa...;) Jag har två som har tappat blommorna så jag hoppas bladen stannar till våren så jag kan plantera ut dem..;)
    myyysigt att ha honom hemma igen och att stanna hemma i sängen hade jag gärna gjort i morse... huuua va trött jag var.
    Hoppas ni har en mysig kväll nu! :)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Å hortensior är ju så fina .Ha en mysig kväll . Kramar Rita

    SvaraRadera
  4. Hej sötlök!!
    Å, jag älskar med dessa ljuvliga hortensior. Jag fick ett annat tips, man kunde sätta den på en oasis så att den ständigt var fuktig.
    Här är en till som gärna dragit täcket över huvudet i morse. En liten fialotta hade satt på ett larm på sin mobil kl ett inatt...! Ja, till slut fick vi av det och sen skulle man ju somna om igen.. Gäääääääsp..!
    4 dagar till 04:56, himmel vad är det man utsätter sig för va?!??? ;-)
    Suss gott vännen!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker hortensia! Jag lyckas också alltid ta död på dem så jag vågar inte köpa dem längre. Får prova det där tipset om jag skulle få för mig att prova igen :)

    Mina favoritblommor är nog pelargoner. Snart är det dags att plocka fram dem igen, längtar så!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart vacker hortensia. är så sugen på att köpa en med är säker på att jag skulle misssköta den men nu blev jag sugen att prova ändå.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag älskar oxå hortensior!! Tycker de är bra på det vis att de visar när de vill ha vatten o brukar då resa sig igen. O släng inte en hortensia som vissnat!!! Jag fortsatte vattna på min som vissnat inte långt därefter kom det nya knoppar ur jorden, blomman har dock en liten skum grön färg.. :-)

    Kram malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg