Dukningstips mottages gärna!:)



Mateus levererar! Rosa och grönt är en fin kombination.


Denna enkla men vackra dukning från Ikea tilltalar mig. Älskar ranunklerna.


Söt lite romantisk sommardukning från pastill.nu


Riktigt snygg dukning från Femina.dk


En favoritdukning från Leva o Bo. Så enkel och vacker!


Pom poms kan snygga till vilken dukning som helst. Bild från Mokkasin.


Visserligen en Nyårsdukning men även denna tilltalar mig. Bild Sköna hem.


 Ljuvlig bild och vacker dukning. Från sköna hem, fotograf Anna-Malin.

Hej på er!

Idag bombar jag er med inspirerande dukningar! 
Vet ju att många av er är riktiga proffs på att duka vackert men vissa av oss, hm jag är ju inte det;) 
Då kan det behövas en stor dos av inspiration för få till det:)
Googlar du på vårdukning, eller fin dukning ja då kan du bli sittandes en stund. 
Wow så många vackra dukningar det finns! Tack alla ni som både dukar fint, fotar och sen lägger ut det på nätet! Nu är de flesta av dessa bilder från olika tidningar men det dukas upp riktigt fint hemma i stugorna med vill jag lova. Heja er!

En av anledningarna till att jag letar dukningsinspiration är ju Dinner-Safarin som vi ska ha här i vårt område på Lördag. Vi ska bjuda på efterrätt och då vill jag ju duka lite fint. Men det är ju sällan man dukar bara till efterrätt... Har ni några bra dukningstips så får ni gärna dela med er, ni är ju proffs:)
Ska bjuda på en cheesecake/glasskaka som brukar vara mycket populär. Har tänkt att dukningen ska gå i ljusrosa (såklart:) och vitt. Bla tänkte jag ha rosa ranunkler... Vad tror ni om det?

För övrig så har jag varit pigg som en mört idag!:) 
Många har känt av att vi ställt om klockorna men jag känner mig inte påverkad av det, än:)
Har ni kännt av det?

Nu ska jag kika in till er!

Kram! 





Kommentarer

  1. Åh vilka fina dukningar!
    Jag är den som kör på enkelt .. en kvist murgröna i ett glas till varje gäst brukar det bli
    Ser fram emot vad du hittar på !

    Ha det gott o Lycka till!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Härliga dukningar du bjuder på..:-)
    Jag förstår hur du menar, tycker också de kan vara svårt att få till det ibland!

    Kram fina du💗

    SvaraRadera
  3. Hej sötfia!
    Vilka underbara dukningar. Ja mycket inspiration hittar man på nätet..;)
    Jag tycker det låter jätte fint med ranunkler..
    Du kommer allt få till det ska du se.
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Nu glömde jag ju..
    tack för dina gulliga kommentarer och jag är övertygad om att det är du som har smittat mig...haha..
    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara dukningar .Hoppas att vi får se vad det blev senare !Ha en skön tisdag .Kramar Rita

    SvaraRadera
  6. Åh så spännande med dinner safari. Är det helt främmande människor el några som ni kanske känner litegrann? Rosa o ranunkler låter bra, jag tror du fixar en jättefin dukning!
    Hoppas att allt går bra och att ni får en trevlig kväll!
    Jag brukar känna mig trött i några dagar efter att man ställt om klockan. Känner mig inte så trött på kvällen och sitter uppe alldeles för länge, vilket resulterar i att jag är väldigt trött dagen efter.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Va roligt med dinner safari! Det finns nåt liknande här i stan, Cykelfesten, men vi har aldrig varit med. Tyvärr kan jag inte komma med några tips till dukningen. Jag tillhör också dem som inte är så bra på det där...

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg