När man inte kan låta bli!







Oops, tror det är dags för fönsterputs snart!;)

Hej!

Ja men jag kunde helt enkelt inte låta bli att köpa denna ananasplanta! Hittade den på Blomsterlandet för några veckor sedan. Den tilltalade mig på något sätt och jag tycker den är helt underbar, lite lagom fulsnygg:)
Det roliga är att G kom hem med den andra stora växten i fönstret häromdan, han hade läst i min blogg att jag var inne på ljusrosa nu, hihi gulligt va?:) I alla fall så berätta min svärmor att det också är en ananasplanta! 
Tänk att man lär sig nya saker varje dag;);)
Nu står dessa annorlunda skapelser i våra köksfönster och jag gillar dem. Lättskötta är de också:)

Kan säga att jag har inte alls varit ute lika mycket idag:)
Men imorgon och resten av veckan är det fina vädret tillbaka, har jag hört. 
Så jag ser fram emot några härliga vårdagar framöver. 
Ni glömmer väl inte att ni är välkomna på bloggfika nu på Lördag! Läs mer om det HÄR.

Nu ska jag börja med kvällens middag!

Kikar in till er lite senare!

Kram Sofi

Kommentarer

  1. Alltså jag blir gaaaalen! Varför kan inte jag kommentera blogspot bloggar via min padda och min telefon?! Har du något smart svar på det? Jag är inne och kikar här nästan varje dag men oftast blir det via paddan eller telefonen och då kan jag inte kommentera. Jätte tråkigt! :(
    Men blev helt förälskad i din ananas! Vad fick du ge för den? En sån vill ju jag också ha. :) Va gulligt av G, man blir så glad när man märker att de lyssnar. :)
    Ha en toppen fin kväll nu och hoppas middagen blir mumsig! :)
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Hihi, vad fräck den var!! Ibland måste man va lite tokig o bryta av, det är väl det som gör ett hem personligt o speciellt!

    Ja vilket härligt arbete du har, skönt att vara ute mycket när vädret tillåter o inne mer när det är ruskigt väder ute. Själv jobbar jag enbart inomhus o på våren o sommaren längtar man ju bara ut!!

    Kram malin

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker ananas blomma. Har aldrig sett att det suttit en ananas på förut.
    Hoppas verkligen att vädret blir bättre, för fy vilken tråkdag.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Heeeej vännen!
    Riktigt cool den där, man kan tydligen äta den med:)
    Här hemma behövs en hel del nya växter då jag slängt en massa... Sa det till maken, att vi behöver införskaffa det här.
    Alltså han seeeer inte sånt;)) på allvar alltså. Visst han ser när det piffas till, men inte så att han tycker att det "behövs"...
    Ja ja, jag är säkert inte ensam va;) känner du igen det?
    Idag är jag piggare, sååå skönt! För hu vilken pärs det var. Var inte så kaxig på sjukhuset igår. Då var det tryggt att systern kom. Skickade henne ett blomsterbud idag, hon blev så glad:)

    Nu hoppas jag och ser fram emot en friskare vår!!
    Sov gott vännen!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken cool blomma, fint med ananasen på, har aldrig sett det tidigare.
    Gulligt av din G, det är kärlek det <3

    Åhh vad jag skulle vilja komma på lördag, tror tyvärr att det kan bli svårt..:-(

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Så jäkla coola, och som du skriver, lite fulsnygga. Men riktigt häftiga.
    Kommer det fler ananaser eller är det en per planta?
    Hoppas du haft en skön vecka, imorgon är det fredag. Kram Malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg