En riktig gottegris.





Gokväll!

Ögonen går i kors och jag vet inte varför jag är så trött ikväll. Kanske är det för att jag för en gångs skull inte stoppat i mig några sötsaker efter maten;)
Igår däremot så mumsade jag på en bit Philadelfia Cheesecake som jag hittade i frysen, inte mitt godaste men helt okej när sockerbegäret sätter in.
Jag är en riktig gottegris! Köper endast hem mörk choklad nu för tiden men lyckas ändå hitta både det ena och det andra i frysen:)
Jag tycker det har blivit värre med åren. När jag var yngre så hade jag inte alls samma sötsug som nu.
Det konstiga är att om jag verkligen lägger manken till så kan jag sluta helt, men då krävs det att jag är supermotiverad, något jag kan bli ibland... Dock inte nu:)
Hur är det med dig? Gottegris eller inte?:)

Fasiken vad nöjd jag känner mig ikväll, men tror ändå jag ska gå och borsta tänderna så att jag inte får för mig att rota i skåpen efter choklad sen:)

Kram på er!



Kommentarer

  1. Hej där ser gott ut de där.

    Uj uj just nu är jag en riktig gottegris. Rotar också runt efter nåt att äta på kvällarna. Bättre när jag jobbar sent hahah
    Håller med om att de har blivit värre på äldre dar.
    Har kanske med att göra att de finns såna mängder med godis att välja på. Eller baka program på tv.
    Så kände jag inte när jag va yngre. Då va de ingen grej liksom

    Kram Camilla

    ps va fint ni har de i eran trädgård

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hihi... här finns också en gottegris! Visst blir man irriterad på sig själv när man inte kan hålla sig! Efter maten och på kvällskvisten är det värst. Ibland hittar jag russin eller dylikt o för för mig att det är ngt bättre iaf... :)
    Äsch, Vi lever bara en gång, lite måste man faktiskt få unna sig!!! :)

    Vilken fin kofta du hittat, några inlägg ner! Blev sugen på en sådan!

    Ha det gott, fina du!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Helt klart supergottegris, men bara på surisar. Skulle kunna gå bärsärkagång för att få några surisar. Att sluta röka för 15 år sedan var inga problem men att sluta med godis och nässpray går inte.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Måste faktiskt säga att jag brukar inte småäta men äter mer då jag äter gottis!
    Märker att man inte blir lika sugen då man äter mer sällan! :)
    Ser fantastiskt god ut cheesecaken!

    Ha det gott!
    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Har precis samma problem här hemma. Sötsuget på kvällarna är svårt att motstå. Igårkväll kände jag mig så stolt. Även fast det fanns en tårtbit kvar av Mats tårta stod jag emot och tog lite färsk blomkål istället. Ibland tar jag en kopp te, men då blir det oftast några bitar mörk choklad. Känns lite bättre än massa annat sött har jag fått för mig. Vi tjejer är nog lite söta av oss, för Mats har inte samma sug, konstigt nog. Ha en underbar dag i sommarvärmen nu, glöm inte solskyddet!

    SvaraRadera
  6. hej hej vännen!
    Ååå så smarrigt det där såg ut. jag ääälskar cheesecake och det ska jag baka till studenten. jag är också en riktig sockerråtta och får stålsätta mig för att inte smälla i mig godsaker varenda dag.
    Åå va fint ni har i trädgården. Jag har verkligen lagt alldeles för lite tid på vår.... måste ta tag i den...
    men just nu är det bara studentfix i huvudet ju...
    Ha en härlig dag!
    jag sitter instängd på ett varmt kontor och du måste ha världens bästa jobb dagar som dessa..;)
    Kram katarina

    SvaraRadera
  7. Absolut en gottegris. Men bara man inte äter allt för ofta och rör på sig så kan man
    väl få njuta lite eller ;) ;) ?

    Kram Pia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg