Ny lampa och tips på kamerakurser mottages.






Den här lampan var min för tidiga födelsedagspresent från G. Superfin tycker jag!
 Min födelsedag är imorgon för den som undrar;)

Gokväll!

Här har ni en riktigt trött bloggerska! Jag ska snart lägga mig i soffan och kolla på gårdagens och dagens Idol men först en kik in här. 
Jag tänkte höra med er om det är någon som gått en fotokurs av något slag? På nätet eller på annat sätt.
Det ä'r ju nämligen så att vi har en bra (tror jag) systemkamera som vi inte använder så mycket. Jag använder mig av en kompaktkamera med lång zoom när jag tar mina bloggbilder och G köpte nyligen en till lite mindre kamera som han har när han reser i jobbet. 
I alla fall så är det på tiden att jag lär mig den här kameran:

Nikon D5000




Nån som har en likadan?

Fick tips om att ta med den på bloggeventet i helgen och få lite tips och råd men jag tror jag behöver lära mig lite mer innan för just nu fattar jag ingenting;) Folk berättar om isotal, bländare och jag känner mig bara dum;) Behöver liksom en hel kurs för att poletten ska trilla ner tror jag;);)
Alla tips på kurser mm mottages varmt och så länge får min trotjänare från Canon duga fint. Gillar verkligen den kameran så det har nog också gjort att jag inte känt mig sugen på att lära mig en ny:)


Imorgon är det min födelsedag!
Då kommer jag inte hinna kika in här eftersom jag kommer fira ordentligt med mina närmsta:)

Ha det gott så kikar jag in senare i veckan!

Kram Sofi





Kommentarer

  1. Stoort Grattis till dig Sofi!!
    Hoppas du får en fin födelsedag imorgon..:)

    Håller med, kan ingenting om foto, jag kör på auto jag;)
    Har samma kamera dom dig, min dotter Amanda är duktig, hon kanske kan tipsa dig lite på lördag:)

    KRAAM

    SvaraRadera
  2. Grattis på din dag Sofi. Hoppas din dag blir bra. Fin lampa du fått. Klart du måste lära dig kameran. Det bästa är att närma sig den själv lite först, så man hänger med vad de pratar om på kursen. Börja med att tänka på att inte använda autofokus. Och aldrig blixt. Läs instruktionsboken. Katarina och jag får berätta det lilla vi kan i helgen för då tar du väl med den. Fotografiska i stockholm har en superbra fotokurs som jag ska gå någon gång när hjärnan orkar ta in nya saker igen . Kram Helena

    SvaraRadera
  3. hej hej och stort grattis lilla gumman!

    jag undrar bara lite...om du nu är så kär i den kameran du redan använder. Du tar superfina bilder med den.
    VARFÖR vill du lära dig den nya...?? Jag har en känsla av att du inte vill tillräckligt mycket...;)

    om du VILL..så tar du den med för för att lära sig måste man våga.
    det pytte lilla jag kan kan du lära dig snabbt. Jag tar lite i taget..
    Har anmält mig till moderskeppet.se som jag tycker är bra.
    Jag har tyvärr inte hört någon som gått en kvällsfotokurs som varit nöjd. Jag tror man kommer långt bara genom att "leka" själv.

    lampan är verkligen supersnygg och vad roligt det är att följa ert vardagsrum när sak efter sak hittar sin plats där. Du har det sååå fint!
    Kram så ses vi snart!
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen :D

    Kram Madame Edith

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott ;)......så fin kamera har inte jag, så inget råd från mej tyvärr ;)...nu har vi bara två dagar kvar här på torpet, sen flyttar vi hem till stan....lite vemodigt, men ändå kul att komma "hem" igen ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott!
    Jag har gått en grundkurs på Medbogarskolan. Helt ok där jag verkligen fick lära mig grunderna. Sen gäller det ju att öva öva öva och det är jag kanske lite sämre på. Just därför har jag tagit en kurs via nätet, Itakegreatpics.com. Kursen går ut på 20 lektioner som kan vara text men oftast videosnuttar man får grunder i med "läxor" där emellan. Sedan skickar man in sina bilder för bedömning och får feedback. Jag har bara gjort två lektioner än, så jag vet inte så jättemycket. Men för min del handlar det om att jag måste öva öva öva för att det ska sitta och med kursen så måste jag öva för att få till en bra bild att skicka in för bedömning. Jag har satt en speciell dag (tisdagar) när jag "går på kurs" för att det verkligen ska bli av. Kursen är nog rätt dyr i vanliga fall, men jag är med i Let's deal och kunde då köpa kursen för under 500 kr. Kanske finns den kvar där om du vill kika.
    Stort lycka till!
    Kram Helén

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg