Vart tar tiden vägen???



Snart är det dags att tända tredje ljuset...


Den uppmärksamme kan se att det är två tvåor istället för en tvåa och en trea, orkade inte åka tillbaka och byta:)


Gokväll!

Hur mår ni?
Tänk att det snart är tredje advent! Vill ju bara stanna tiden och hinna njuta av denna härliga juletid.
Känns inte som att jag hunnit med något, men är väl bara att gilla läget när man är en trött, förkyld och gravid tjockis:) Orken tryter liksom och när man kommer hem från jobbet finns det inte så mycket energi kvar till något faktiskt. 
Men imorgon slutar jag tidigt och då ska jag först ta influensaspruta men sen ska jag handla godsaker så jag kan göra lite julgodis i helgen, tänker även köpa med mig ett gäng med hyacinter eftersom de jag har hemma blommat över för länge sedan:) 
Ikväll och imorgon kommer (förhoppningsvis) två tidiga julklappar också, en ny diskmaskin och ett vitrinskåp:) Det har strulat lite med leveranser och dyllikt men nu håller vi tummarna, har vi tur så får vi hem vår fina bil snart med, den har ju varit på lagning sen älgolyckan och trots att vi har en bra hyrbil så längtar vi efter vår egen:)
En tjusig kungsgran ska införskaffas i helgen med. Det är G:s uppdrag, något han brukar göra väldigt bra:)
Vi vill gärna njuta av granen så mycket som möjligt innan jul och en kungsgran barrar ju inte så då passar den utmärkt att ta in ett par veckor innan jul:)
Är ni lediga i jul förresten?
Jag blir ledig ett par veckor i sträck och det känns så skönt och välbehövligt, ja det gör det nog för de flesta.
Börjar ledigheten med ett 40-års partaj dagen innan julafton:)

Tidigt tidigt imorgon bitti har vi Luciafirande på jobbet. Helt underbart är det att se alla dessa förväntansfulla Lucior, tomtar, pepparkaksgubbar, tärnor och stjärngossar. Tillsammans tågar vi in och sjunger för lika förväntansfulla föräldrar. Efteråt bjuder vi på fika och har en mysig stund tillsammans med föräldrar och barn.
Sa jag att mitt jobb är fantastiskt?:)

Önskar er en fin kväll!

Kram Sofi
                     




Kommentarer

  1. Lycka till med sprutan! ååå,julgodis.. gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med barnens luciatåg!
    Vi ska till domkyrkan på lördag då min systerdotter ska vara lucia där, så mysigt!
    Jag är ganska trött jag med... Men snart får vi sovmorgon och slipper gå upp tidigt varje morgon.
    Tyra är med så himla trött.
    Så bra at du ska ta sprutan, då känner jag mig lugnare :)
    Kram på dig söta vän!
    Anna

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Här blev det inga siffror alls i staken iår då vår två sprungit och gömt sig...konstigt hur en av fyra siffror bara kan försvinna...
    Att man känner sig trött nu i detta trista mörka väder är ju inte så konstigt och sen gör ju säkert din graviditet att du blir extra trött, vi får hoppas på lite ljusare tider med snö och sol så ska du se att det kommer lite mera energi på köpet.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Åh, va gott med julgodis! Det måste ordnas i veckan :)

    W har luciafirande imorgon. Tyvärr får vi föräldrar inte vara med och titta i år...

    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg