En lat Söndag.






Formen är från Ib Laursen. Kökshandduken och ströaren är från Greengate.

Hej på er!

Här har vi haft en riktigt lat Söndag. Vi började med sovmorgon och långfrukost framför tvn. Sen har jag varvat plockande här hemma med tour de ski på tvn medan G suttit och jobbat. 
Efter lunch fick jag för mig att baka. Vi hade bananer som höll på att bli dåliga så jag "slängde" ihop en banankaka som faktiskt blev väldigt god trots att jag bara hade i hälften så mycket socker som det skulle vara. Nyttig hon är tänker ni kanske nu? Men nej, det var ju enbart för att sockret tog slut;);)
HÄR hittar ni receptet på banankakan.

Nu ska jag kika runt efter goda enkla recept till veckans kvällsmål. Sen fortsätter denna lata Söndag med ett varmt bad för min del:)

Hoppas att ni har en bra Söndag!

Kram på er alla fina läsare!



Kommentarer

  1. Vi har oxå bakat idag, jag och barnen :) Kanelsnurror. Banankaka har jag faktiskt aldrig bakat, men det ska jag nog prova någon dag. Vilken superfin form, en sån vill jag ha.

    Ha en fortsatt mysig söndag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Banankaka var hundra år sedan jag gjorde. Hmm jag slänger mina gamla bananer, så dumt av mig, men nästa gång ska jag göra en banankaka.
    Hoppas du mår bra med fina magen.
    Kram Helena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg