Ljuset!



Ser ni ljuset! Så här såg det ut tidigare idag precis när jag kommit hem. Sakta men säkert blir dagarna längre och våren närmar sig.

Hej!

Om gårdagen kändes som gråkall vinter så känns dagen som en varm och solig vårdag!
Vilka kontraster men Ååå så härligt!
Fåglarna kvittrar, solen strålar och vinterjackan känns alldeles för varm, precis som den ska vara när man "svettas in" våren:)
Idag slutade jag klockan elva på förmiddagen så då passade jag på att luncha med en fin vän på stan innan jag skulle till barnmorskan. Där såg allt bra ut, lilleman i magen följer sin kurva och hans mammas värden såg lika bra ut som förra gången, skönt:)
Det känns fortfarande helt overkligt att jag har en liten bebis i magen, overkligt men samtidigt helt fantastiskt. Han rör sig väldigt ofta nu och på kvällarna kan man verkligen både känna och se på magen vart han ligger. Sparkar gör han såklart också, dock inte på några revben som jag hört att andra besvärats av. Han är som mest aktiv på kvällar, nätter och tidiga mornar, sådär runt fyrasnåret vilket fått hans far att undra om han kommer vara aktiv vid den tiden även när han kommit ut;);)

Nu ska jag ta och laga lite kvällsmat innan det är dags för kvällsvila i soffan:)

Önskar er en fin kväll!

Kram Sofi  

Kommentarer

  1. Heeeeej smulan!
    Åååå vilket fint man ni valt <3
    Å så härligt med lite ljus, man blir ju på så mycket bättre humör ju:))

    Han har inte så fel mannen din;-) Kan vara så att lille skatten kommer vara en morgonpigg liten rackare;-)
    Tyra hade en tid runt två på natten när hon var i magen och likadant var det när hon föddes.
    Hon hade lite olika tillväxtperioder när hon var vaken varannan timme, men annars har hon sovit gott och inte velat upp i ottan;-)
    Hoppas verkligen jag kan komma upp i vår, jag saknar er verkligen så himmelens!!!!
    Natti natt!
    Kramar Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg