Goda (och nyttiga!:) mellanmålsmuffins.





Hej!

Dessa goda och nyttiga mellanmålsmuffins gjorde jag idag när vi kom hem från Tigertåget. Nils somnade redan i bilen och fortsatte sova en stund här hemma så då passade jag på. De gick fort att göra dem och de blev så goda! Receptet fick jag av en vän som är grym på det här med att baka nyttigheter. Hon är min inspirationskälla och smsar recept på nyttigheter titt som tätt vilket är så tacksamt!
Det här receptet har hon hittat HÄR

Ingredienser:

1 banan
4 äpplen
6 ägg
1 dl jordnötssmör
1/2 dl kokosolja
2 msk kanel
1 nypa kardemumma
1/2 tsk salt
1 dl kokosmjöl
3 dl havregryn
2 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader. Mosa banan och riv äpplena grovt. Blanda ihop med jordnötssmör, ägg, kokosolja och kryddor. Tillsätt sedan havregryn, bakpulver och kokosmjöl. Olja in muffinsformarna med kokosolja och klicka upp smeten i 10 formar (jag tog lite mindre formar så det blev 15 stycken) Grädda i ugnen i 15-20 minuter tills de får fin färg!

Så gott!

Första gången för tigertåget (barnsång och rytmik) efter julledigheten var det idag.
När jag hade klätt av Nils ytterkläderna och vi kom in i rummet där sången och dansen är så gav han till ett riktigt glädjetjut! Haha han älskar verkligen tigertåget! Hon som håller i det är fantastisk och det är en så härlig stämning där så jag tycker också om att komma dit, även fast jag kanske inte brister ut i glädjetjut;);)

Nu väntar vi på att pappan i familjen ska komma hem, han har varit i Stockholm sen igår så så nu ser vi fram emot lite pappamys ikväll:)

Hoppas ni mår bra och får en fin kväll!

Kram Sofi






Kommentarer

Populära inlägg