Nu kör vi!!!





Mmm chokladbollar utan socker!:)

Hej!

Jag vet inte hur det varit för er men jag har stoppat i mig på tok för mycket godsaker under julledigheten, ja innan med för den delen.
Så nu har jag, G (han har ju alltid det dock;) och ett par vänner till oss bestämt att vi ska ha en sockerfri månad. För min del handlar det om vitt socker och framförallt så kommer jag inte äta godis, choklad, kakor, fikabröd, glass, dricka etc. Tänker även försöka undvika mjukt bröd men där kommer jag inte vara stenhård utan äta ibland.
Det var några år sedan jag hade en sockerfri månad men det brukar funka bra när man väl bestämt sig och det finns ju mycket gott att äta istället för sötsaker. De här chokladbollarna tex:)
De är supergoda och jättelätta att göra!

Självklart ska ni få receptet!

Chokladbollar utan socker!

ca 15 st

10 dadlar
1 dl mandelmjöl
1 dl fiberhavregryn
3 msk kokosolja
3 msk kakao
1 msk vatten
2 tsk vaniljpulver
kokosflingor till garnering

Mixa allt i en matberedare och gör sen små bollar som du rullar i kokosflingorna.

Njut!

I grundreceptet så skulle det vara 2 dl mandelmjöl men vi valde att byta ut 1 dl mot fiberhavregryn istället. Blev supergott!

Någon mer än jag som kör en sockerfri månad el liknande?

Kram Sofi



Kommentarer

  1. För att vara ett sockerfritt alternativ så lät de riktigt goda. Tack för tips! Själv har jag semlepremiär idag...hehe.. MEN, om en vecka börjar min träning så då får det vara ok ;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vi kör sunt i veckorna och smaskar på helgerna.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg