"Ny" kamera.





En liten smitare:)

Gokväll!

Igår började jag använda det nyaste tillskottet i vår kamerafamilj;)
En LUMIX Panasonic DMC-FZ200.
Vi köpte den i somras och tanken var väl att jag skulle använda den till bloggbilder men sen har jag tyckt att min gamla fungerat så bra så det har inte blivit av.
Men igår när jag förgäves försökte ställa in vår systemkamera (som jag inte heller använder, haha vilken bloggare jag är;) så kom jag på att vi hade ju den här:)
Så nu kör jag på den!
Den är perfekt att ta bloggbilder med! Alltså bilder där föremålet är stilla;)
Dagens bilder i det här inlägget och förra (från Nils rum) är tagna med den "nya" kameran.
Alla utom den sista bilden i förra inlägget, den på förvaringspåsen från tellkiddo. Den är tagen med gamla kameran. 
Ser ni någon skillnad?
Det gör jag:)

Nu ska jag mysa ner mig i soffan hos G som precis vaknat efter att ha nattat Nils;)

Kram och fin kväll!


Kommentarer

  1. Hej Sofi,
    Jag hade en systemkamera när jag bloggade för ca 4 år sedan men "tappade bort" den. jag veeet så fruktansvärt! jag hade webshop då så den användes flitigt på den tiden. Men en dag hittade jag den inte! Grät floder över den! Den var ju hela mitt liv! Nästan iallafall.
    Nu tar jag alla bilder med Iphone, vilket är mindre roligt, men har Photoshop som jag fixar till dem i.

    Jag ser ingen skillnad alls mellan bilderna.
    Lille Nils är för söt! Lite prins på upptäcktsfärd! :)

    Önskar er en fin dag!
    Ikväll ska jag lägga min beställning på My Tivoli. Tjohoo!

    Kram Nadja

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar en kommentar!:)

Populära inlägg